:: Selamat Datang ke Blog Rasmi Ikatan Mahasiswa Pendidikan Islam (IMPI) Institut Pendidikan Guru Kampus Perlis ::

19 August 2011

Usrah Umum


Bersempena bulan Ramadhan Kareem kali ini, satu usrah umum telah diadakan pada hari ini ,Jumaat,19/8/2011 bersamaan dengan 19 Ramadhan 1432 hijrah. Pengisian usrah ini disampaikan oleh salah seorang tenaga pengajar di sini iaitu Dr.Mohd. Rosdi bin Mahamud, merangkap Ketua Jabatan, Jabatan Pengajian Islam (JPI).
Pengisian usrah pada kali ini banyak berkisar tentang hal-hal yang berkaitan dengan bulan Ramadhan. Antaranya, beliau memperingatkan supaya  kita semua mempertingkatkan ibadah terutamanya pada hari-hari terakhir Ramadhan. Beliau juga berpesan supaya kita menjadikan madrasah Ramadhan yang kita lalui pada kali ini menjadi satu titik tolak kepada perubahan dalam diri dan moga ibadah-ibadah yang kita lakukan itu tidak terhenti dengan berakhirnya bulan Ramadhan.
Antara gambar yang sempat dirakam sewaktu usrah berlangsung :

Dr.Mohd. Rosdi bin Mahamud
Alhamdulillah~





 Khusyuk mendengar kalam murabbi..
 
 

Alhamdulillah..hampir semua muslimat IMPI hadir



Jutaan terima kasih dan tahniah buat mereka yang berjaya menghadirkan diri dalam majlis ilmu tersebut. Bersyukurlah kerana Allah telah memilih antom untuk berada dalam salah satu taman-taman syurgaNya. Buat mereka yang tidak hadir, teruskan mujahadah anda.=) Moga kita semua akan dapat berkumpul bersama-sama dalam aktiviti yang akan datang. InsyaAllah.
 Akhir kalam, mudah-mudahan Allah memberikan kepada kita kemudahan untuk kita melaksanakan ibadah kepadanya terutamanya pada hari-hari terakhir Ramadhan dan moga kita istiqamah dengan ibadah-ibadah tersebut.

Salam mujahadah dalam mengejar Redha Ilahi.. Ingatlah, pandangan Allah itu yang perlu kita cari..=) 

No comments:

Post a Comment