:: Selamat Datang ke Blog Rasmi Ikatan Mahasiswa Pendidikan Islam (IMPI) Institut Pendidikan Guru Kampus Perlis ::

07 May 2011

Bengkel Adobe Photoshop


Alhamdulillah,syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izin-Nya akhirnya Bengkel Adobe Photoshop anjuran Ikatan Mahasiswa Pendidikan Islam (IMPI) telah berjaya dijalankan. Bengkel ini diadakan pada hari jumaat, 6/5/2010 iaitu bersamaan dengan 2 Jamadilakhir 1432H bertempat di Dewan Pulai A, IPG Kampus Perlis. Sasaran utama bagi bengkel ini ialah semua ahli Ikatan Mahasiswa Pendidikan Islam (IMPI). Tema bagi bengkel ini adalah “Kemantapan IT Asas Keizzahan Ummah” dan penceramahnya ialah Abdul Muiz bin Hussin dan Alimin bin Abu Bakar.

Melalui program ini, diharapkan semua ahli IMPI akan dapat mempraktikkan segala ilmu yang telah mereka peroleh untuk manfaat Islam. Hal ini kerana, menjadi seorang da’ie itu tidak semestinya kita dapat menyebarkan maklumat Islam melalui ceramah sahaja. Namun, sebagai seorang da’ie kita perlulah bijak dan lebih kreatif dalam usaha untuk menyampaikan maklumat Islam dan memperlihatkan Islam kepada masyarakat. InsyaAllah.

Di bawah disertakan beberapa gambar yang menarik sepanjang bengkel ini berlangsung :





Khusyuk Pengerusi kita..=)


Pakat2 pulun mencuba..=)


Awat tu..??

Penyampaian cenderamata kpd salah seorang penceramah bengkel..

Majlis bersurai..

Semoga aktiviti yang bermanfaat seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa hadapan. Jutaan ucapan terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang telah bertungkus-lumus dalam menjayakan bengkel ini. Kami dari pihak IMPI ingin memohon maaf jika terdapat sebarang kecacatan sepanjang bengkel ini berlansung. InsyaAllah semoga kita semua dapat bermuhasabah dan mengambil ibrah dalam segala perkara sepanjang program ini berlangsung sama ada dari pihak peserta mahupun penganjur. Moga terus teguh di jalan dakwah. InsyaAllah.
Barakallahufikum.

No comments:

Post a Comment