:: Selamat Datang ke Blog Rasmi Ikatan Mahasiswa Pendidikan Islam (IMPI) Institut Pendidikan Guru Kampus Perlis ::

20 October 2010

SELAMAT BERMESYUARAT!

Assalamualaikum dan salam pendidikan...



Setelah hampir setahun menabur khidmat bakti, kepimpinan IMPI sesi 2009/2010 akan meninggalkan amanah dan tanggungjawab masing-masing kepada saf kepimpinan yang baru bermula malam ini. InshaAllah, pada tanggal 20 Oktober 2010, hari Rabu bertempat di Dewan Pulai 1, IMPI Perlis akan menjalankan Mesyuarat Agung Tahunan Kali ke-2 sebagaimana yang dikehendaki oleh Perlembagaan IMPI.

Pihak kepimpinan sesi 2009/2010 yang terdiri daripada Majlis Tertinggi, Majlis Eksekutif dan Majlis Syura Tarbawi memohon ampun dan maaf sekiranya gagal menjalankan tugas yang telah diamanahkan dengan sebaik mungkin. Diharapkan saf kepimpinan yang baru bagi sesi 2010/2011 akan dapat meneruskan cita-cita murni IMPI sebagaimana yang telah digariskan dalam matlamat penubuhannya dengan menjalankan amanah yang telah dipertanggungjawabkan dengan sebaiknyaberdasarkan peruntukan-peruntukan dalam Perlembagaan. 

Bagi seluruh ahli pula, hendaklah memahami dan menghayati dengan sebaiknya hak-hak dan kewajipan masing-masing di dalam IMPI. Setiap ahli seharusnya melengkapkan diri dengan kefahaman Islam yang sebenar dengan bersungguh-sungguh untuk mempelajari asas-asas Islam dan kaedah-kaedahnya, beramal dengan akhlaknya, kelebihan-kelebihannya yang umum dan petunjuk-petunjuknya yang disepakati berdasarkan al-Quran dan as-Sunnah. Setiap ahli juga perlu berusaha untuk menjaga diri daripada perkara-perkara yang boleh merosakkan diri dan IMPI khususnya serta masyarakat umumnya. Setiap ahli juga hendaklah memelihara ikatan persaudaraan yang telah terbina antara sesama ahli dan memberikan kerjasama yang sepenuhnya kepada pihak kepimpinan dalam menjayakan aspirasi IMPI.

Semoga segala usaha kecil yang telah kita dijalankan ini akan diberkati oleh Allah dan dikira sebagai amal ibadah kepadaNya. Selamat bermesyuarat.








No comments:

Post a Comment