:: Selamat Datang ke Blog Rasmi Ikatan Mahasiswa Pendidikan Islam (IMPI) Institut Pendidikan Guru Kampus Perlis ::

08 June 2011

Hebahan : Bulan Penghayatan Islam Anjuran Persatuan Guru Pelatih Islam IPG Kampus Perlis (PGPI)


Bismillahirrahmanirrahim..
InsyaAllah pada 24 Jun 2011 hingga 30 Julai 2011 yang akan datang, satu program yang diberi nama Bulan Penghayatan Islam (BPI) akan diadakan bertempat di IPG Kampus Perlis anjuran Persatuan Guru Pelatih Islam (PGPI). Tema bagi BPI kali ini adalah “Kefahaman Islam Pemangkin Kegemilangan Ummah”. Kehadiran adalah terbuka kepada semua pihak.

Berikut merupakan program-program yang bakal diadakan sempena BPI tersebut:

Konsert Penutup EINIS 2011
Pameran Palestin
Battle Of Islamic Band
Talk Show Cinta [HACKS] Gema Nurul Iman & Bedah Kitab
Munajat Jamaie
Rijal & Nisa' Games
Final Destination Night & Teater
Islamic Movie 4 All - Mihrab Cinta & Nur Kasih The Movie
Ceramah Jalan Keluar dari Perancanaan Zionisme

Anda semua dijemput hadir bagi memeriahkan lagi BPI yang bakal diadakan pada tahun ini. Jangan lepaskan peluang ini..!!!

Info Tambahan :
Pihak PGPI sedang mencari dana kewangan untuk menghidupkan program-program Islam di bumi IPG Kampus Perlis. Sehubungan itu, pihak PGPI ingin membuka peluang amal kebajikan kepada antum semua untuk memberi sumbangan dana kewangan bagi membantu pihak PGPI untuk menghidupkan program-program yang bakal diadakan nanti. Kami dari pihak IMPI amat mengharapkan sumbangan daripada antum semua, agar program-program untuk menyebarkan syi’ar Islam yang dirancang oleh pihak PGPI dapat berjalan dengan lancar.
Sebarang sumbangan yang ingin dihulurkan bagi menghidupkan program-program Islam di bumi IPG Kampus Perlis, boleh dibuat dengan menghubungi talian berikut :

AFIF: 014-5160153
HASBI: 0194451719
ATIQAH: 013-4619294
HAKIMAH: 014-2785947
SAKINAH: 014-5394693

atau dengan BANK-IN sumbangan tersebut pada akaun BANK ISLAM (03081020079916) atas nama Bendahari BPI, SAKINAH BINTI CHE IBRAHIM.

Rasulullah s.a.w. bersabda:
Sesiapa yg melapangkan seorg muslim drpd 1 kesusahan dunia, Allah akan melapangkannya drpd 1 kesusahan pd hari kiamat. Sesiapa yg memberi kemudahan kpd org yg dalam kepayahan, Allah akn memberinya kemudahan didunia n akhirat. Sesiapa yg menjaga rahsia seorg muslim didunia, Allah akn menjaga rahsianya diakhirat. Allah akan menolong hambaNya selagi hambaNya itu menolong saudaranya"
~riwayat Muslim, Abu Daud, Tirmizi dan Ibn Majah~

Mudah-mudahan setiap sen yang kita sumbangkan, dipandang oleh Allah dan dikira amal kebajikan yang besar kerana membantu agama-Nya. InsyaAllah. Barakallahufik..

No comments:

Post a Comment